فروش پشم سنگ آسام

فروش انواع پشم سنگ حرارتی و صوتی

فروش پشم سنگ آسام

فروش انواع پشم سنگ حرارتی و صوتی

ویژگی ها و مزایای عایق نانو حرارتی صوتی و رطوبتی(سه کاره)

 ویژگی ها و مزایای عایق نانو حرارتی صوتی و رطوبتی(سه کاره) کالیمورا چیست؟ موارد کاربرد عایق نانو حرارتی صوتی و رطوبتی(عایق سه کاره) در کجا است؟ پشم سنگ و عایق نانویی سه کاره چه وجه تشابه و تفاوتی با همدیگر دارند؟ روش استفاده از عایق نانویی. صوتی، حرارتی و رطوبتی چگونه است؟ ویژگی ها و مزایای عایق نانو حرارتی صوتی و رطوبتی(سه کاره) کالیمورا چیست؟ موارد کاربرد عایق نانو حرارتی صوتی و رطوبتی(عایق سه کاره) در کجا است؟ پشم سنگ و عایق نانویی سه کاره چه وجه تشابه و تفاوتی با همدیگر دارند؟ روش استفاده از عایق نانویی. صوتی، حرارتی و رطوبتی چگونه است؟



ویژگی ها و مزایای عایق نانو حرارتی صوتی و رطوبتی(سه کاره) کالیمورا چیست؟ موارد کاربرد عایق نانو حرارتی صوتی و رطوبتی(عایق سه کاره) در کجا است؟ پشم سنگ و عایق نانویی سه کاره چه وجه تشابه و تفاوتی با همدیگر دارند؟ روش استفاده از عایق نانویی. صوتی، حرارتی و رطوبتی چگونه است؟


ویژگی های مهم محصول عایق نانو حرارتی صوتی و رطوبتی(عایق سه کاره)

مهندس شریفی راد از کارشناسان عایق نانویی اهم ویژگی ها را این چنین بیان کردند.


عایق سه کاره کالیمورا کامپوزیت یا ترکیبی از پلیمرهای بوتادی آنی و نانو کپسول های پلیمری هستند. لذا به دلیل وجود بوتادی آن جاذب بسیار زیاد صوت هستند که با توجه به آزمایشات مختلف,  میزان درصد کاهش صوت یا بعبارتی جذب صوت برای ضخامت یک سانتیمتر برابر با 85% می باشد. (صوتی)

این پلیمر با نانو کپسول های پلیمری یوراتانی (نوعی پلیمر) که مملو از نانو ذرات اکسید فلزی مختلف است محصور گردیده که این نانو ذرات با توجه به تست های گذرانده 80% عایق انتقال دما می باشند. (حرارتی)

از طرفی این نانو کپسول ها توانایی 100% عایق رطوبتی نیز می باشند. (رطوبتی)

در ضمن با افزایش ضخامت این عایق میتوان میزان درصد عایق صوت را بصورت تابع نمایی افزایش داد بطوریکه با افزایش ضخامت می توان عایق صوت 98%  و عایق دمای 95% را مشاهده نمایید.


مکانیسم عمل هم به این صورت می باشد که نانو کپسول ها در بستر طبق قانون مویینگی و کشش و جذب سطحی نفوذ می کنند و طبق روش پیرسازی رهاسازی را انجام می دهند و به نوعی علاوه بر عایق رطوبت نمودن همانند داربست سبب نگهداری پلیمرهای غیر چسبنده بوتا دی ان در سطح می گردند.


همچنین هیچ ماده شناخته شده ای تاکنون نتوانسته با ضخامت های کاربردی و صنعتی موجود در بازارُ عایق صوت 100% تولید نماید،  امید است که در آینده نزدیک این اتفاقات با تکنولوژی نانو و نانو حفرات صورت گیرد.


اگر بخاطر ۱۰ درصد افزایش عایقی صوت یا حرارت ضخامت ۵ سانت شود برای مشتری مقرون به صرفه نیست و نقض غرض می شود.

نکته قابل تامل اینکه اگر نیم سانت به ضخامت عایق سه کاره اضافه شود (یک ونیم سانت برسد)کلا و ۱۰۰ درصد عایق صوتی و حرارتی صورت می گیرد ولی کارشناسان با احتیاط این موضوع را مطرح می نمایند چرا که تا بحال عایق صوتی صد درصدی تولید نشده است.


با این وجود آنالیز آزمایشگاهی که به عمل آمده بر اساس ۱۰ سانت دیوار آجری و ۲ سانت آستر سیمانی و ۱ سانت عایق حرارتی کالیمورا عملا شما بالا۹۰درصد عایق دارید که برای صنعت ساختمان بسیار عالی و ایده آل می باشد. و در ساختمان هیچ وقت به صددرصد نرسیده اند چون تمام سازه با هم در ارتباط هستند و اکثر مواقع درصد های زیر حاصل شده است:


83 درصد عایق حرارت بدون گچ کاری

83 درصد عایق صوت بدون گچ کاری

100 درصد عایق رطوبتی

لازم به ذکر است که صدا ها بر اساس طول موج متفاوتی ایجاد می شود و هیچ وقت نمی شود گفت شما با یک سانت به صددرصد می رسید یا با پنج سانت آنالیز ازمایشگاهی بر اساس دسیبل های مختلف که در شرایط مختلف ایجاد میشود و باز هم تکرار می کنم شما هیچ وقت به صددرصد نمی رسید.


در ضمن به عقیده جناب دکتر شریفی راد برای اتاق های همچون استودیو صدابرداری و .... هر چه ضخامت بیشتر شود عایق قوی تر خواهد شد. و یک سانتیمتر عایق نانویی بر ۵ سانتیمتر عایق پشم سنگ و پشم شیشه برابری می کند.


 علاوه بر آن عایق نانویی برتری های دارد از جمله اینکه واترپروف است خوردگی ندارد با ضربه تو رفتگی ندارد نیاز به دیوار چینی ندارد و نصبش به ابزار خاصی نیاز ندارد.


اتفاقا به نکته جالبی اشاره کردید من که مدتی است پشم سنگ می فروشم به این مهم رسیده ام که نانو سه کاره برای دیوار همسایه و اتاق های مشاوره بهترین عایق صوتی است چون دغدغه مشتری این است که از محیط اتاق و پذیرایی کاسته نشود در حالی که پشم سنگ حداقل ۱۸ سانت از محیط کاهش می دهد که ۹۹ درصد مشتریان آنرا قبول نمی کنند


مزایای محصول عایق نانو حرارتی صوتی و رطوبتی(عایق سه کاره) کالیمورا:

این عایق دارای ثبت اختراع از سازمان مالکیت فکری دانشگاه تهران و به صورت انحصاری در مالکیت و اختیار گروه صنعتی کالیمورا می باشد که مزایای آن عبارتند از:


اجرا با ضخامت یک سانتیمتر بدون نیاز به دیوار محافظ

قیمت مناسب

بازگشت سرمایه با جلوگیری از هدر رفت گرما و سرما(انرژی)

از آنجا که هزینه مصرف انرژی افزایش می یابد بهترین راه حل برای کاهش این هزینه ها ،  استفاده از عایق های حرارتی و صوتی  می باشد.

ایجاد فضای آرام با کاهش ورود صدا

ایجاد محیط کاملا ضد آب و رطوبت.

اجرا بسیار آسان بدون نیاز به نیرو نصب متخصص

مقاومت بالا در برابر محیط های اسیدی و بازی

عایق رطوبت، گرما و سرما

جایگزین‌مناسب ایزوگام ‌و قیر 

چسبندگی بسیار بالا به انواع سطوح ساختمانی حتی سطوح فلزی بدون واسطه

موارد کاربرد محصول عایق نانو حرارتی صوتی و رطوبتی(عایق سه کاره) کالیمورا:

دیواره ها 

کف و سقف

لوله ها و کانال های تاسیساتی

عایق کاری تانکرهای فلزی و تانکرهای حمل قیر و مشتقات نفتی جهت جلوگیری از انتقال حرارت و یخ زدگی و خوردگی (سالانه میلیاردها هزینه دوباره گرم کردن قیر جهت تخلیه از تانکر میشود)

عایق صوتی بسیار مناسب جهت فضاهای ساختمانی از جمله اتاق خواب،سرویس ها و سرویس های داخل ساختمان

ایجاد عایق صوتی بسیار مناسب جهت سقف و کف طبقات ساختمان

عایق کاری کامل پشت بام در برابر رطوبت و حرارت

فروش عایق نانو حرارتی و رطوبتی و صدا (سه کاره)

پشم سنگ و عایق نانویی سه کاره چه وجه تشابه و تفاوتی با همدیگر دارند؟

وجه تشابه این دو عایق این است که با اینکه ضریب انتقال حرارت عایق نانویی کالیمورا و پشم سنگ تا دمای منهای 60 درجه و بالای 60 درجه به هم نزدیک هستند و وجه تشابه دارند ولی پشم سنگ در دمای بالای 100 تا 900 درجه حرارت جزو مقاوم ترین عایق های حرارتی می باشد. و از نظر صوتی نیز در قد و قواره یکدیگر می باشند.


 چه عاملی باعث کارایی بالاتر عایق نانویی مخصوصا عایق سه کاره کالیمورا نسبت به پشم سنگ می شود ؟


پشم‌سنگ بعد از مدت 20 تا30  سال احتمال خورندگی دارد ولی عایق نانویی از حدود 120 تا 150 سال عمر مفید برخوردار است.

برای اجرا پشم‌ سنگ بعد از این عایق حتما دیوار چینی کرد تا ریزش یا خورد نشود و سپس گج کاری کرد که کلی از فضا زیربنا ساختمان گرفته خواهد شد(۱۵ تا ۱۸ سانت) ولی عایق نانو کالیمورا سه کاره چنین نیست و فقط یک سانت از محیط را اشغال می کند.

اگر به عایق پشم سنگ ‌آب برسد حالت گندیدگی دست می دهد و به مرور عایقی خود را از دست خواهد داد و خاصیت عایق بودن ضعیف  خواهد شد اما عایق نانو ذاتا 100 درصد عایق رطوبتی است و با نفوذ در خلل و فرج و درزهای ساختمان به حالت پلیمری در خواهد آمد و جزیی از ساختمان می شود.

مهمترین نکته که در مورد عایق نانویی حرارتی کالیمورا گفته ‌میشود اینکه در کف ساختمان، علاوه بر عایق حرارت بودن باعث می شود هنگام ‌راه رفتن و سر و صدا، صوت به پایین انتقال داده نشود.

نکته دیگر اینکه عایق سه کاره حرارتی،صوتی و رطوبتی کالیمورا با اجرای بسیار آسان و بدون نیاز به اکیپ تخصصی قابل نصب می باشد ولی پشم سنگ در پاره ای موارد نیاز به فرد متخصص دارد.

روش استفاده از عایق نانویی. صوتی، حرارتی و رطوبتی:

این عایق به صورت خمیری آماده استفاده است که با ماله روی سطح زده می شود.

آموزش اجرای عایق نانویی رطوبتی, صوتی و حرارتی(سه کاره):

آماده کردن مواد:

جهت استفاده از عایق رطوبتی ، صوتی و حرارتی کالیمورا ، ابتدا محصول را بصورت کامل از بسته بندی خارج و آنرا هم میزنیم تا بصورت خمیری یکنواخت درآید .

تذکر : در صورت نیاز ( بسته به محل و موقعیت استفاده ) با افزودن نانو ملاتی ، غلظت آنرا به اندازه دلخواه در می آوریم .


ماله کشی

پس از اماده کردن محصول ، اقدام به ماله کشی بر روی سطح مورد نظر می نماییم.

به این طریق که هر لایه بیش از ۲ یا ۳ میلیمتر ضخامت نداشته باشد ، تا هر لایه کاملا خشک شود ، آنگاه لایه بعدی را اجرا می کنیم . 

این پروسه را تا رسیدن به ضخامت دلخواه ( مثلا یک سانتیمتر ) ادامه می دهیم . 

توجه : جهت افزایش ضخامت لایه ، حتماً باید لایه های زیرین کامل خشک شده باشد تا کیفیت و تراکم لازم ایجاد گردد.

بدین منظور ترجیحاً ضخامت یک سانت را در ۳ یا ۴ مرحله ماله کشی اجرا می کنیم . 


نکته ۱ : جهت افزایش کارایی محصول و جلوگیری از اتلاف مواد و صرفه جویی در مصرف آنها ، بستر اجرای عایق ، حتی الامکان صاف و یکدست باشد . 

نکته ۲ : به منظور جلوگیری از خشک شدن محصول ، حتما در موقع مصرف به صورت کامل تخلیه و مازاد محصول در پلاستیک مخصوص نگهداری شود . 

نکته ۳ : جهت افزایش چسبندگی به سطوح مختلف ، می توان به میزان مورد نیاز ، نانو ملاتی و همچنین به میزان ۱ الی ۳ درصد گچ یا سیمان سیاه به مواد اضافه کرد.

نکته ۴ : به منظور چسبندگی بهتر در سطوح فلزی و صیقلی ، ابتدا اقدام به فرچه زنی با نانو ملاتی می نماییم.

اگر بخواهیم 20 متر دیوار را عایق سه کاره کنیم لطفا مشخص کنید مقدار دقیق مورد نیاز عایق حرارتی برای این متراژ چقدر است؟

برای هر 2/5 تا 3 متر مربع سطح دیوار با ضخامت یک سانت عایق سه کاره، یک سطل 16 کیلویی عایق کافی است.

که برای 20 متر سطح دیوار 7 تا 8 سطل مواد نانویی سه کاره کفایت می کند.


مقدار نانو و رنگ پودری مورد نیاز برای رنگ آمیزی روی عایق سه کاره

اگر بخواهند روی دیواری که با عایق سه کاره عایق کاری شده، مواد نانو نمایی و رنگ بزنند چقدر مواد نانویی و چقدر رنگ پودر باید خرید کنند؟


رنگ‌ پودر هر ده کیلو گرم ۶۰ الی ۸۰ متر جواب میدهد.

برای ۳۰۰ متر حدود ۵۰ کیلو رنگ پودری نیاز خواهید داشت. که از ابزار فروش های شهرتان می توانید تهیه و خرید کنید.


نانو نمایی هم راحت هر بیست لیتری ۶۰ الی ۸۰ متر جواب خواهد داد.

منبع : سایت فروش اسام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.